Cea mai mare problemă pe care am avut-o cu revoluția din 1989 a fost că TVR a început să transmită aproape non-stop față de intervalul 20-22 cum transmitea înainte.

Aveam 11 ani jucam ping-pong și aveam câteva jucării . Problema mea însa era că emitea pe același canal cu calculatorul meu, Prae. 

Prae era unul din primele calculatoare romanești, care știa doar Basic și nu avea nicio metodă de a salva ce făceam.

De fiecare dată când se lua curentul trebuia să-mi scriu programele de la zero. Un lucru bun până la urmă pentru că așa am învățat să eficientizez ce programam. 

 

Bonus – vroiam să mă joc – îmi scriam singur jocul, ceea ce era super fun că tot timpul adaugăm ceva nou.

În scurt timp am fost upgradat la Cobra, o clona de HC85 făcuta la Brașov, o clona românească pentru ZX Spectrum.

Aveam 12 ani. 8 ani mai tărziu i-am cunoscut pe ambii creatori ai acestor calculatoare. Cu unul din ei, la laborator și curs, am implementat un mini procesor java într-un chip hardware. Kind of cool pt 1998!

Apoi am fost upgradat la XT, 286, 386 și tot așa…

În clasa a 9-a am intrat la liceul Meșota din Brașov. Eram la clasa de engleză și nu făceam deloc informatică așa că am învățat pe cont propriu.

Se pare că n-am știut unde să mă opresc și în clasa a 10-a am luat premiul 3 la Olimpiada Națională de Informatică fără că măcar să fac acea materie la scoală.

A fost puțin ciudat pentru toți profesorii de acolo – nu prea era clar al cui era meritul – deși am fost susținut cu multe zile libere de la scoală în acest demers!

Anul următor m-am mutat la liceul de informatică și am mai luat și alte premii.

 

 

 

 

Din 1998 am lucrat la o firmă care transmitea chestii prin satelit.
Așa am văzut de aproape, din Luxemburg, ce înseamnă o rețea de sateliți de televiziune.

Și, în paralel, am mai lucrat și la un prototip de televiziune interactivă – un soi de netflix/youtube la nivelul anului 1998 dar pe o cutie care se atașa la televizor. 

Era perioada în care datele mari iți veneau pe satelit – trimiteai pe dial-up cam ce vrei să downloadezi și apoi așteptai să iți vină prin antena de satelit.

Cam tot așa funcționa și internetul din căminul facultății de Automatica și Calculatoare.

Pe care împreună cu niște colegi tot noi l-am pus.

 

Și mergeam din ușa în ușa să strângem banii lunar ca să-l plătim. Până am atras atenția suficient de mult de au venit niște sponsori și au făcut cablarea structurată. Dacă aș fi știut ce știu acum probabil aș fi pus net în toată Regia pe banii sponsorilor. Dar hei, asta știam atunci…

Din 2000 m-am făcut antreprenor. Adică tot un soi de freelancer dar cu SRL.

Si am făcut un soft de supraveghere video care “din noroc” s-a vândut timp de 9 ani in 10 000+ exemplare – generând 2 milioane de euro vânzări pe tot lanțul.

Totul din camera mea de la cămin, vezi poza.

In paralel am facut si un soi de WhatsApp pentru palmOS si mi-am dat toti banii castigati – cam 2000$ pe un laptop.  Eram primul digital nomad dintre cunoscuți! Puteam lucra de oriunde, oricând!

Am mai incercat eu cateva chestii ulterior, daca tot puteam lucra oriunde si oricând, dar din același noroc n-au mers :). Când am început sa fac cursuri de business am aflat si eu, prin 2015, la 10 ani dupa, de ce.

Din 2003 m-am asociat cu cei din grupul Ultra PRO si am fondat Ultra PRO Software. Care făcea de toate – software. De la jocuri de mobil la a 5-a mana pt Ubi (înainte sa își deschidă sediu aici și sa se cheme Gameloft) pana la soluții logistice de dispecerizare marfa automat.
Si bineînțeles soft pentru un magazine online. Care trebuia sa meargă pe calculatoarele de atunci – 2003. De-aia acum, 18 ani mai tarziu, merge asa de bine. Pentru ca mergea atunci pe calculatoare mai slabe decât am acum telefonul mobil.

Din 2007 am preluat eu firma Ultra PRO Software și s-a chemat Kubu Stream.

Tot așa și platforma de magazine online – unde am implementat câteva sute de magazine online – mai mici, mai mari.

Am lucrat cu magazine din cele mai variate domenii – librării, florării, auto, teleshop, jucării, fashion, etc.
În unele am investit și eu.

În paralel am dezvoltat încă 100 de chestiuni pe lângă – comparator privat de preturi, robot de web data mining – un soi de RPA cu 10 ani prea devreme, soft pentru pontaj angajați, soft și hardware de control acces, management de depozit, management de aprovizionare, voice-over-ip, etc.

Acum nu mă mai ocup de astea.

Pentru că mă concentrez să îi învăț pe alții ce am învățat eu în ultimii 16 ani. Ca să nu mai piardă și ei tot atât de mult timp ca și mine. 

 

Am făcut burn-out.

Așa a început să mă pasioneze cum funcționează creierul uman, cum funcționează relațiile dintre noi, ce ne motivează, cum percepem timpul, starea de flow și ce convingeri “limitative” avem.

Am început să învăț cum funcționează afacerile.

Am alocat următorii ani pentru a înțelege toate acestea. Ce putem face noi ca să nu ajungem acolo, ce idei am primit de-a gata și nu ne (mai) ajută, cum îi putem ajuta pe cei din jur.

 

Am învățat despre Comunicarea non-violentă, LAB Profile, cum faci un startup, cum crești o afacere și multe altele.

Pe Instagram am multe highlighs pe tema asta.

În e-commerce totul e măsurabil. Efectele deciziilor se văd de la o ora la alta.

În orice alt domeniu efectul unei decizii se vede chiar și după 55 zile. Sau odată pe an când se uită antreprenorul la bilanț. Dacă se uită…

După 18 ani de activitate în e-commerce m-am gândit:

Oare firmele din orice domeniu nu ar putea lua decizii mult mai rapid?


Ar putea oare să măsoare măcar săptămânal, dacă nu chiar zilnic, efectul deciziilor lor? 

 

Și atunci – mi-am dat seama că poate deși inițial nu existau toolurile pentru a face astfel de analize, între timp tehnologia a progresat suficient de mult astfel încât acum să fie imperios necesar să iți conduci firma după cifre. Să nu te mai afecteze o criză financiară, să poți să crești sustenabil și planificat, să știi unde ai probleme și în esență să fie o aplicație care să îți arate privirea de ansamblu asupra businessului tău și să te ghideze zi de zi în a-l conduce.

Nu mai suntem acum 20 de ani când, pur și simplu dacă făceai o firmă câștigai bani, pentru că era o piață în creștere și doar dacă apăreai în piață cu produse sau servicii se întâmpla să faci bani.

Acum sunt probabil destul de multe firme concurente cu a ta și ai nevoie de o unealtă care să te ajute să îți conduci firma.

Asa a aparut Digitus.ro – software de planificare financiara pentru firme și ulterior acest blog cu informații.

Vezi aici toată povestea – Cum a apărut metoda Digitus.

Dacă vrei și o introducere formală uite mai jos una:

Adrian Zamfira scrie despre comerț electronic și dezvoltarea afacerii din postura de furnizor de soluții avansate de comerț electronic și investitor în zona de online. A participat la lansarea mai multor magazine online din România, unele lidere pe segmentul lor, în calitate de consultant tehnic sau de dezvoltare a business-ului. În 2016 lansează acceleratorul de comerț electronic Nucleo – care ajută firmele să își extindă cu succes afacerea în mediul online.

Născut în 1978 la Brașov este primul elev din istoria liceului care a luat premiul III la Olimpiada Națională de Informatica fară să facă acea materie la scoală, pur și simplu din pasiune. Ulterior s-a înscris la un liceu de profil și a mai luat încă doua premii.

Primul job a fost în cercetarea tehnologiilor de transmisie TV interactiva ATVEF (1998) și a jocurilor pe telefoane mobile (2000) sau dispozitive de recepție TV. Ulterior a programat roboți de analiză și agregare a datelor prezente pe Internet.

Din anul 2000 este antreprenor cu norma întreagă, implicat în dezvoltarea primei soluții de supraveghere video românească, implementata în următorii ani la aproximativ 10 000 de firme.

În 2003 se asociază cu grupul de distribuție hardware K Tech Electronics / Ultra PRO pentru dezvoltarea de soluții logistice pentru distribuția eficientă a mărfii. În paralel se dezvoltă și aplicații pentru telefoanele mobile și o soluție de control acces integrată cu cea de supraveghere.

Din 2007, odată cu ieșirea din grupul Ultra PRO, focusul se muta exclusiv pe zona de comerț electronic și soluții avansate – comparator privat cu concurența, servicii de web data mining și big data. Așa apare în 2009 SNEC – studiul national de eCommerce.

În perioada 2007 – 2015 participă la lansarea multor magazine online. Analizează și identifica un sistem prin care se poate lansa cu succes în mediul online orice afacere offline.

În perioada 2008-2010 investește într-un ghid de lifestyle bucureștean – GhidBucuresti.ro unde atrage o multitudine de parteneri – restaurante, cluburi, săli de fitness.

Între 2011-2013 investește în zona de afiliere pentru comerț electronic realizând unul din cele mai mari portaluri de produse disponibile online din Romania – peste 1.200.000 de produse vandabile de la peste 300 de furnizori.

Din 2015 se ocupa în principal cu elaborarea de materiale și cursuri de comerț electronic și perfecționare continuă, investind în cursuri de dezvoltare personală, de dezvoltare a afacerii, de motivație și tipologie umană sau chiar și de parenting, fiind tatăl a doi băieți.

În 2019 crează softul de analiză financiară Digitus. Pentru că era complicat ca antreprenorii să-l folosească în lipsa unei educații formale în finanțe îl transformă într-un instrument de analiză vizuală a stării firmei și într-unul de planificare financiară pe înțelesul tuturor – buget de venituri și cheltuieli și predicție de cashflow în vederea sprijinirii antreprenorilor să nu mai dea așa ușor faliment și să-și crească sustenabil afacerea.