Comert electronic de la A la Z

promovare magazin online

Despre concurenta si magazine online

De foarte putine ori discutam ce inseamna de fapt concurenta in zona de magazine online. Pentru ca exista cu adevarat concurenta doar in telecom si detergenti (sau alte fmcg). Unde batalia se da pe prostit clientul si mutat ieftin marfa. In zona de magazine online nu exista concurenta. Nu in Romania. Exista eventual orgolii si mandrie. Ca daca tu vii dupa mine, faci ce fac si eu, eventual la fel ca nu te-a dus capul mai mult atunci eu am statutul vechimii si sunt mai destept si frumos decat tine. Iar tu te ambitionezi ca eu cred ca sunt mai destept si frumos decat tine si incepi sa faci tot felul de actiuni prostesti ca poate, poate eu realizez ca si tu esti destept. Si frumos. Cred ca e chestie culturala. As zice posibil balcanica. Bine exprimata in "capra vecinului". N-am vazut-o in culturile vestice/germanice.  Am vazut-o in cele latine. Realitatea insa este ca atat timp cat piata este in crestere nu exista concurenta. Putem sa ne batem toti pe cei 3 clienti care cumpara online genul nostru de produse sau pe cei 1000 care le cumpara offline. Si sa incercam sa-i aducem sa le cumpere online. Le e mai bine…

De fapt, cat trebuie sa investeasca un magazin online in promovare?

am vazut un post pe o tema interesanta - cat trebuie sa investeasca un magazin online in promovare - si daca 3000 de euro erau mult sau nu - http://mariussescu.ro/magazin-online-promovare/ (articol pornit initial de la exemplul de strategie de marketing a unui magazin online de home&deco). discutia se pune putin altfel - daca investesti de exemplu 100 de lei in promovare si scoti 101 nu-i asa ca ai vrea sa investesti 1000 si sa scoti 1010? sau 10000 si sa scoti 10100? prima problema fiind ca acea crestere nu e liniara. a doua fiind ca poate n-ai disponibili 10000 de lei. presupunand insa ca ai avea cresterea liniara si ca n-ai avea banii sunt absolut convins ca oriunde te duci, prieteni, banca, si le arati asta iti vor imprumuta banii si veti putea imparti profitul. problema reala insa, este atunci cand, la un moment dat, ajungi cu profitul zero - adica investesti sa zicem 1000 de lei si scoti 1000. investesti 1001 si scoti 1000.5 (adica minus). caz in care brandingul si tot ce spui tu acolo conteaza mai putin pentru ca sunt necuantificabile direct. ce poti cuantifica este LTV - lifetime value of customer. adica, cam cat iti va cumpara clientul in medie pe "toata"…